Toyota Mirai sprzedała się w ilości przeszło 3000 sztuk w samej Kalifornii. Japoński producent poinformował, że 80 procent samochodów z ogniwami wodorowymi sprzedało się właśnie w USA.
Szczególnie do mieszkańców Kalifornii przemówiła technologia wykorzystania wodoru, tlenu i ogniw paliwowych. Trzeba też zaznaczyć, że Kalifornia jest jednym z najlepiej przygotowanych miejsc do poruszania się samochodów na wodór. Sieć odpowiednich stacji jest tu elementem kluczowym.
Toyota przyciąga klientów do modelu Mirai jego zasięgiem 502 km i możliwością zatankowania w czasie zaledwie 5 minut. Klasyczne auto elektryczne do odnowienia energii potrzebuje kilku godzin. Co więcej w Kalifornii powstało 31 nowych stacji wodorowych. Toyota pracuje nad kolejnymi 12 obiektami. Mirai jest dowodem na to, że ogniwa paliwowe również mają swoje miejsce na zmieniającym się rynku motoryzacyjnym.