Tesla szykuje poważne zmiany w swoich strukturach. Producent przez lata walczył o możliwość otwierania własnych punktów sprzedaży na terenie USA. Teraz producent postanowił zredukować ich ilość.
Obecnie Tesla posiada ponad 120 punktów sprzedaży swoich samochodów w USA. Wraz z uruchomieniem sprzedaży Modelu 3 w bazowej wersji za 35 000 dolarów ogłoszono zamknięcie większości salonów. To właśnie redukcja fizycznych punktów sprzedaży ma pozwolić na sprzedaż Modelu 3 taniej.
Producent oszacował, że zamknięcie placówek i przerzucenie się na sprzedaż internetową pozwoli obniżyć cenę każdego modelu o 6 procent. W efekcie producent może sobie pozwolić na spełnienie obietnicy o bazowym Modelu 3. Co ważne Tesla zamknie nie tylko najmniej popularne punkty sprzedaży, ale także te najpopularniejsze. W efekcie producent chce całkowicie przejść na sprzedaż za pośrednictwem internetu.Sprzedaż internetowa będzie dostępna nawet przez smartfona. Co więcej klienci będą mieli możliwość przetestowania zamówionego egzemplarza przez siedem dni. Po tym czasie będą mogli go zwrócić jeżeli nie sprosta ich oczekiwaniom. Tesla zapowiada, że niedługo taka forma dystrybucji będzie dostępna na całym świecie.