Producenci rzucili się na napędy elektryczne. Jednak każda firma ma swój pogląd na ten temat, co wynika między innymi z możliwości producentów. Subaru dla przykładu nie będzie tworzyć zupełnie nowych samochodów elektrycznych.
Japońska marka skupi się na implementacji napędów elektrycznych do istniejących modeli. Takie rozwiązanie przede wszystkim ograniczy koszta związane z projektowaniem oraz produkcja zupełnie nowych pojazdów. Jak wiadomo zaplecze Subaru nie jest zbyt duże.
Kolejnym powodem takiej decyzji jest specyficzna klientela marki. Jak mówi Yasuyuki Yoshinaga z Subaru jeżeli klientom podobają się samochody marki to dlaczego nie mieliby móc kupować ich w wersji elektrycznej. Modele takie, jak XV sprzedają się świetnie i wprowadzenie wersji ekologicznej mogłoby jeszcze zwiększyć zainteresowanie.Według planów pierwszy model elektryczny zadebiutuje w 2021 roku. Wcześniej bo już w przyszłym roku zobaczymy hybrydę plug-in.