Logo
Schaeffler 4ePerformance

Schaeffler 4ePerformance, czyli Audi RS3 z napędem bolidu Formuły E

Sporty motorowe zawsze były poligonem doświadczalnym dla inżynierów. To na torach oraz odcinkach specjalnych sprawdzano konstrukcje, które później ewoluowały w pojazdy drogowe. Dziś obserwujemy narodziny elektrycznych aut sportowych będących poligonem doświadczalnym dla nowoczesnych napędów.

 
To torowe maszyny poddają największym próbom silniki czy baterie. Pierwszym krokiem była Formuła E, z której rozwiązania trafiają do innych maszyn. Schaeffler jest głównym sponsorem Audi w Formule E. Firma postanowiła skorzystać z tej współpracy i zaprezentowała projekt 4ePerformance. Mamy tu do czynienia z Audi RS3 w wersji torowej z napędem przeszczepionym z bolidu Formuły E.

Schaeffler 4ePerformance Schaeffler 4ePerformance

Schaeffler 4ePerformance może się pochwalić mocą 1180 KM trafiających na wszystkie koła. Jak widać na filmie z testów maszyna jest naprawdę zrywna. Prędkość 200 km/h pojawia się na prędkościomierzu w niecałe 7 sekund.

Schaeffler 4ePerformance pokazuje, że układ napędowy z bolidu może spokojnie napędzać wyścigowe auto klasy turystycznej. A od tych już nie daleko do produkcyjnych pojazdów.
Schaeffler 4ePerformance

2018-05-30 - J. Kruczek

0

Komentarze do:
Schaeffler 4ePerformance, czyli Audi RS3 z napędem bolidu Formuły E