Logo
Peugeot e-208

Peugeot e-208 - mocna propozycja na rynku aut EV

Peugeot 208 ujrzał światło dzienne przed genewskim debiutem i zrobił ogromne wrażenie. Nowy francuski mieszczuch będzie dostępny także w wersji e-208, czyli z napędem elektrycznym. Dziś poznaliśmy kilka najważniejszych detali.

 
Peugeot e-208 przede wszystkim zaoferuje silnik elektryczny o mocy 136 KM i 260 Nm. Pozwoli on w trybie Sport rozpędzić hatchbacka do setki w czasie 8,1 s. Kierowca będzie też mógł korzystać z trybów Normal oraz Eco. Producent zastosował baterie o pojemności 50 kWh umieszczone w podłodze bagażnika. Taki zestaw ma pozwalać na pokonanie około 340 km w cyklu WLTP.

Peugeot e-208 Peugeot e-208

Standardowo pełne ładowanie ma potrwać 8 godzin, ale przy użyciu szybkiej ładowarki osiągniemy 80 procent pojemności w 30 minut. Producent przewiduje gwarancję na akumulatory do 160 000 km. Niestety nie zdradzono przewidywanej ceny modelu, a to od niej w dużej mierze będzie zależeć sukces.

Na koniec najważniejsza cecha Peugeota e-208. Będzie się on różnił od konwencjonalnych modeli jedynie wykończeniem grilla i felgami. A to pokazuje, że w końcu motoryzacja dojrzała do traktowania aut elektrycznych jako wersje napędowe, a nie oddzielne twory nie zawsze pozytywnie wyróżniające się designem.
Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208

2019-02-26 - J. Kruczek

0

Komentarze do:
Peugeot e-208 - mocna propozycja na rynku aut EV