Mercedes GLC F-Cell w wersji produkcyjnej został zaprezentowany. Auto mogliśmy podziwiać w zeszłym roku jako przedprodukcyjny koncept. Teraz producent pokazał ostateczną wersję samochodu.
Mercedes GLC F-Cell trafi do pierwszych klientów przed końcem października. Pojazd wykorzystuje ciekawą mieszankę napędu hybrydowego korzystającego zarówno z tradycyjnych baterii jak i ogniw wodorowych. W trybie hybrydowym przy zatankowanych 4,4 kg wodoru SUV pokona odległość 478 km. Zbiornik wodoru napełnimy w 3 minuty. W trybie elektrycznym Mercedes GLC F-Cell może przejechać dystans 51 km.
Na pokładzie zagościły baterie o pojemności 13,5 kWh, które można naładować w czasie maksymalnie 1,5 h. Zasilają one silnik elektryczny o mocy 208 KM. Napęd wodorowy został umieszczony pod maską w miejscu silnika. Cały układ wykorzystuje punkty montażowe silnika, więc nadwozie w tej części nie wymagało modyfikacji. Jednostka elektryczna z bateriami zostały umieszczone przy tylnej osi.