Logo
Mercedes GLC F-Cell

Mercedes GLC F-Cell - produkcyjna wersja SUVa na wodór

Mercedes GLC F-Cell w wersji produkcyjnej został zaprezentowany. Auto mogliśmy podziwiać w zeszłym roku jako przedprodukcyjny koncept. Teraz producent pokazał ostateczną wersję samochodu.

Mercedes GLC F-Cell Mercedes GLC F-Cell

Mercedes GLC F-Cell trafi do pierwszych klientów przed końcem października. Pojazd wykorzystuje ciekawą mieszankę napędu hybrydowego korzystającego zarówno z tradycyjnych baterii jak i ogniw wodorowych. W trybie hybrydowym przy zatankowanych 4,4 kg wodoru SUV pokona odległość 478 km. Zbiornik wodoru napełnimy w 3 minuty. W trybie elektrycznym Mercedes GLC F-Cell może przejechać dystans 51 km.

Na pokładzie zagościły baterie o pojemności 13,5 kWh, które można naładować w czasie maksymalnie 1,5 h. Zasilają one silnik elektryczny o mocy 208 KM. Napęd wodorowy został umieszczony pod maską w miejscu silnika. Cały układ wykorzystuje punkty montażowe silnika, więc nadwozie w tej części nie wymagało modyfikacji. Jednostka elektryczna z bateriami zostały umieszczone przy tylnej osi.
Mercedes GLC F-Cell Mercedes GLC F-Cell
Mercedes GLC F-Cell Mercedes GLC F-Cell
Producent przygotował cztery tryby pracy. Hybrid oznacza użycie obu napędów. F-Cell odłącza silnik elektryczny, a auto korzysta tylko z układu wodorowego. Battery odłącza napęd hybrydowy i korzysta tylko z silnika elektrycznego. Charge zaś skupia się na odzyskiwaniu energii i ładowaniu baterii.

Mercedes GLC F-Cell trafi na razie do największych niemieckich miast posiadających sieć stacji z wodorem. Ekologiczny SUV nie będzie dostępny do standardowego zakupu, ale ma być udostępniany w ramach sieci wypożyczalni. Z czasem model może trafić do innych miejsc świata z dobrze rozwiniętymi sieciami tankowania wodoru.

2018-10-16 - J. Kruczek

0

Komentarze do:
Mercedes GLC F-Cell - produkcyjna wersja SUVa na wodór