Kia E-Niro padła ofiarą błędu pomiarowego zużycia energii. Samochód podczas badań przez organizację sprawdzającą według standardu WLTP został niepoprawnie sprawdzony. W efekcie przyznano błędne zasięgi elektrycznemu crossoverowi.
Według pierwotnych danych wersja z bateriami o pojemności 64 kWh może pokonać 474 km na jednym ładowaniu. Bardziej przystępna wersja z bateriami 39,2 kWh ma zaś zasięg 310 km. Jednak po wykryciu błędu konieczne było ponowne przetestowanie auta i w efekcie zasięgi spadły do odpowiednio 453 km i 288 km.
Błąd pomiarowy odkryła sama Kia podczas prac nad nowym modelem elektrycznym. Producent w czasie wewnętrznych testów uzyskał znacznie różniące się wyniki podobnego napędu. Teraz producent informuje klientów o zaistniałym błędzie. Mimo korekty Kia E-Niro nadal pozostaje bardzo atrakcyjnym autem elektrycznym.