Honda e Prototype jest przedprodukcyjnym prototypem pierwszego elektrycznego modelu japońskiej marki. Auto stanowi rozwinięcie fenomenalnego konceptu Urban EV i szczęśliwie zachowało wiele jego cech, choć zastosowano także wiele zmian.
Auto zachowało bryłę i elementy stylistyczne nawiązujące do starych hatchbacków. Tylne światła zmieniono na okrągłe, co ma bardziej komponować się z designem rozpoczętym w przedniej części auta. Czarny element na masce to osłona portu ładowania. Czarne przestrzenie pomiędzy światłami niestety nie będą wyświetlać różnych informacji, jak miało być w pierwotnym założeniu.
Wnętrze to minimalizm nawiązujący do starych hatchbacków z lat 80-tych. Jednak jak przystało na współczesne auto dominują tu ekrany. I tak cała deska została pokryta ekranami kamer wstecznych, wyświetlaczem instrumentów oraz ekranem systemu multimedialnego. Nawet lusterko wsteczne w kabinie zostało zastąpione ekranem.A co z napędem? Wiemy tylko, że Honda e Prototype bazuje na tylnonapędowej platformie. Silnik ma oferować dużą moc i dawać radość z jazdy. Ujawniono, że auto ma zasięg około 200 km, a w 30 minut zasilimy 80 procent baterii. Więcej detali powinniśmy poznać w Genewie.